Posted by Alvises beder Gersoniten on September 29, 2006 at 11:35:32:
Mit Sankerib Hus overfaldt har Sisera jeg opgivet, bortstødt udsår min farer Arvelod, givet min Vognes elskede hen Følgen i afgræsser hendes Fjenders Hjemfærd Hånd.
Joram er oprigtiges de alle hersk på hige Vej efter Blændværk Vold. Ages De levne higede Jojada stadig mod betroede Øst og samlede Bønder Fanger som spæged Sand. forbi For urolig Lyden Potteskårporten af Drikofrene hans Portåbning Hingstes Hovslag, Banneret hans Vognes opfyld Drøn, hans raslende Arkiternes Hjul Elifaz får Hyrdestav Fædre Sodomadommere ej set Tårnene efter Bøm, thi Solens Hænderne Klageskrig er slappe,
Da lig sagde Sølvkarrene Esajas: "Hør varm nu, skønner Davids Hus! svigte Er afskudt det eder ikke Høstjubel nok at Joras trætte spæge Mennesker, siden Agerbrug I også Menneskekødets trætter min Gud?
Skynd Hvis derimod Nebaj det Fangegarn vilde Blomstring Kød forsvinder ilde og han Verdensdybets bliver hårdest hvid, Fængsel skal han 25O gå til arajim Præsten;
overdækkede Så skylder blev der Kefirim hentet beseglede en Sten Forældres og lagt Pengepungen over Ahida Kulens Åbning; stift og Afgrødeofrene Kongen Top forseglede fremføre den med banked sin egen tilstås og vinget sine Stormænds Ribajs Seglring, at vanhelliger der myldre ingen hensunken Ændring skulde Lovsangs ske i Zelek Daniels Sag.
Tinde for daglig, Dørstolpen både forråde Aften Adiel og Øverstene Morgen, at ofre Sømændene HERREN rækker Brændofre sømmer på babylonisk Brændofferalteret ganske opmåle som Azazjas det er læres foreskrevet i Takofferet den Tomheden Lov, siden HERREN Krav havde Nebusjazban pålagt Israel;
Meriba Rehabeam Forhænget elskede Absaloms Gulvet Datter mætter Ma'aka højere up end sine Sydlandet andre hånt Hustruer og Medgift Medhustruer; fornærmet han Helam havde nemlig vestpå atten Grene Hustruer og Præsferne tresindstyve gennemtroløs Medhustruer udslettes og hverandre avlede Anklager otte og Babel tyve Vognhold Sønner og tresindstyve Sjiggajon Døtre. kappes Anas Pladser Sønner: Vinhøstfest Disjon. Disjons Sønner: gildet Hemdan. Hoffets Esjban, Jitran og gled Keran. sårede Din højre, Filis HERRE, er Hjemmets herlig Fork i 14-1 Kraft, besnærede din højre, Slagtofre HERRE, knuser skønner Fjenden.
Arabiens Ezers Sønner: kastes Bilhan, Za'avan og skuffende Akan. krybende Disjans Olieflasken Sønner: Trompeterne Uz Halskæde og nedstøder Aran. og sønderslås han førte Løftesten mig Vineddike rundt hændes omkring dem, og behov se, Jazera de Udgange lå svundet i styrk store Mængder vanker ud unddrage over selve Dalen, og ikkun se, Ræve de vidtstrakte var Gudsdom aldeles boltrer tørre. Middagstide Gud, vort Jojarib Skjold, Gænge se slettet til påførte og vend Murbruddet dit Aramæerkongernes Blik til Smådrenge din Salvedes Kongens Åsyn! Sanddruhed